Algemene absintdiscussie

Is iemand bekend met dit merk absinth?

rkoepo (08/18/06 om 20:44:48):

Hoi allemaal, ik ben nog tamelijk nieuw in de wereld van de absint, en ik heb korte tijd geleden een fles in handen gekregen. Het is volgens een opschrift van de fles een absint van het Poolse merk Apsinthion, en aangezien ik eigenlijk nergens een goede review van dit merk kan vinden weet ik niet echt of het nou goed spul is of niet... Op de site van de maker staat overigens wel dat ze in 2005 een gouden medaille hebben gewonnen oid van de International Wine an Spirits Competition, maar ik heb eigenlijk geen idee of dat nou een gezaghebbende organisatie is of niet.

Iemand die opheldering kan verschaffen?

Hier wordt deze absint online verkocht: http://www.thedrinkshop.com/products/nlpdetail.php?prodid=3263&afwinid=92929

 

Barski (08/18/06 om 21:24:26):

Een woord: meuk !

Gewoon gebruiken om de barbeque mee aan te maken, echt waar.

 

Helfrich (08/18/06 om 23:42:41):

Inderdaad, meuk, daarmee is Apsinthion afdoende gekwalificeerd.

Wat betreft de IWSC, ja, dat is een gezaghebbende organisatie. Het is dit jaar evenwel voor het eerst dat ze absint als volwaardig gedistilleerd blijken te erkennen en daarvoor een deskundige jury hebben aangesteld. Daarmee behoren de bekroningen van producten als Mari Mayans en Apsinthion definitief tot het verleden.

Het onderscheid in categorieën op basis van alcoholpercentage is wel knudde (68 vs. 72% ???), maar van die dwaling zullen volgend jaar waarschijnlijk genezen zijn.

De inferieure producten die hebben geprofiteerd van de absint-hype hebben een hoop narigheden en misvattingen veroorzaakt, maar ik ga er wel van uit dat het draagvlak van respectabele en eerlijke producten geleidelijk aan breder wordt.

Dus laat die fles Apsinthion maar staan en gun jezelf wat behoorlijks.

 

rkoepo (08/19/06 om 17:01:24):